Mix en match




Ik las deze week een artikel in een hobby vakblad over Mixed Media. Het artikel was niet bijster interessant maar het zette me wel aan het denken over de term Mixed Media. Uiteindelijk is het niet meer en niet anders dan het combineren van technieken. U en ik doen dat eigenlijk al jaren. Zodra je een fles decoreert met een servet en je doet er een lintje om dan ben je al bezig met Mixed Media.


Wat belangrijk is bij het gebruiken van verschillende technieken dat je de combinatie van kleuren en materialen goed op elkaar afstemt. Ik heb ervaren dat niet iedereen dat even makkelijk vind. De enige hobbyist flanst wat in elkaar het klopt dan aan het eind altijd. De ander zit uren te prutsen en bedenkt zich tussentijds 3 keer over welk servetje en welk plaatje bij welk lintje past.


Voor de laatste groep kan het handig zijn om vooraf een soort collage te maken op je werkblad waarbij je alle losse onderdelen die je wilt gebruiken bij elkaar legt en dan kijkt hoe ze dingen bij elkaar passen. Wil je een witte ondergrond op je artikel ? Leg dan direct een wit blaadje onder je collage zodat je het effect beter kan inschatten. Wissel de materialen, het lint of de servet om te zien of een andere combinatie beter past. Tevreden over je collage ? Super ! Tijd om lekker aan de slag te gaan.


Ik laat u een voorbeeld zien waarbij ik moest uitgaan van de beschikbare roze verf kleur.  Welk bloemetje en welk lintje past erbij ? Uiteindelijk wilde ik een zachte uitstraling en koos voor de 2e optie. Het uiteindelijke resultaat :


Tip :

Leg de materialen die je wilt gebruiken eerst bij elkaar om te zien of je tevreden bent met de kleur en stijl combinatie. Mix en match net zo lang tot je tevreden bent….

Reacties

Populaire posts