Inspiratie

Inspiratie is iets ongrijpbaars. Soms zie ik iets leuks en weet ik direct wat ik ermee kan maken. Ik kan dan niet wachten tot ik thuis ben om direct aan de slag te gaan. Andere keren koop ik materialen waarvan ik de potentie wel zie maar die niet zo 1-2-3 in een idee passen. Ik merk dan vaak dat het idee na verloop van wat tijd wel komt. Het probleem zit hem meer in de hoeveelheid materialen die ik heb liggen en waarvan ik weet "daar wil ik nog eens wat mee doen". Ze stapelen zich op en voor je het weet ligt je werkkamer vol met goede ideeën.
Met sommige servetten heb ik dat ook. Als er een doos vol nieuwe servetten van de groothandel binnenkomt kan ik het niet laten om er een paar voor mezelf apart te leggen. Mooie printjes waarmee ik ....... tja, wat wil ik er eigenlijk mee maken ? De stapel groeit en groeit.


Ook deze servet werd de afgelopen week toegevoegd aan mijn stapel goede voornemens. Ik vind hem prachtig. De tekening van de cupcakes heeft een beetje een vintage uitstraling. Daar hou ik wel van. Dus belandde het servetje op het stapeltje "nog te doen".

Hij heeft er echter niet lang gelegen.
Terwijl ik gisteren avond een beetje op de computer zat te surfen kwam ik op pinterest deze foto tegen :

Dit 4 vaks theedoosje is gedecoreerd met de bovenstaande servet. De onderkant van het doosje is voorzien van decoupagepapier en om het deksel is een roodlint gezet.
Spettertechniek op het deksel (dood-eng om te doen de eerste paar keer want je bent altijd bang dat je teveel doet ....) en het aanbrengen van schaduw met verf of inkt maakt de theedoos af.

Deze theedoos van ILovecreations is zo'n voorbeeld dat makkelijk als inspiratiebron kan dienen. Dit is niet moeilijk om te maken en het resultaat is prachtig.

Tips bij het maken van deze theedoos :

  • Scrap- of decoupage papier laat zich het best verlijmen met ModPodge. De dunnere Multicoat is prima voor de servet maar minder geschikt voor het stevigere papier.
  • Vervang het slotje aan de voorzijde van de blank houten theedoos eens door een klein ornamentje of laat het, zoals in dit voorbeeld, helemaal weg. 

Foto 2  (bron Pinterest) door I Love Creations uit Engeland. 

Reacties

Populaire posts